1999 yılında Birleşmiş Milletler Genel Heyeti tarafından Bayana Yönelik Şiddete Karşı Milletlerarası Gayret Günü olarak ilan edilen 25 Kasım’da, ülkemizde uzun müddettir ağır formda tartışılan şiddet sorunu tekrar masaya yatırıldı. Bayana yönelik şiddet başta olmak üzere aile içi şiddetin boyutlarına ait medyada sayısız yazı, sayısız tartışma döndü.

Toplumsal medya ve bilhassa Twitter, bu tartışmalara vatandaşların da görüşleri ile katıldılar. Lakin bu yıl 25 Kasım’a damgasını vuran şey şiddetin tahliline yönelik nelerin yapılacağı tartışmaları olmadı. 90’lı yıllarda Çılgın Bediş isimli gençlik dizisi ile ismini duyuran müzikçi Yonca Evcimik, “Ayıp Şeyler” isimli bir müziği, yalnızca toplumsal medyayı değil, genel olarak bütün internet dünyasını karıştırdı.

Evcimik, müziğinin “sosyal sorumluluk” başlıklı tanıtım çalışmaları için Kral Müzik’e verdiği röpotajında “Yıl 2020. Yaşananlar ortada. Şu anda aşk, meşk, mal, mülk, para pul içerikli ya da sarfiyatlı ‘sığ’ müziklerin vakti değil. Şiddetin her türlüsüne ‘Dur!’ deme zamanı” açıklamasında da bulunmuştu. Lakin müziğinin içeriği, toplum tarafından bu sözlerle çelişiyordu.

Yonca Evcimik’in Ayıp Şeyler müziğine toplumsal medyadan gelen yansılar:

Müziğin düzenlemesi, ünlü müzisyen Metin Özülkü’ye aitti:

Müziğe karşı en değerli reaksiyon, Çılgın Bediş dizisinin muharrirlerinden Burak Akkul’dan geldi:

Tags :